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Game/DirectX 11

PN-Triangle (3)

newpolaris 2017. 4. 21. 12:46

시간 투자해서 공부했는데 머 쓸때 없는 거라면 아깝다

우선, 대충 찾아보니 bandwidth 줄이는데 도움된다는 글이 있었다

실제 예는 찾기 힘들었는데

Displacement map + normal map + {PN-Triangle, Catmull Clark sub-d surfaces}

조합이 쓰일 수 있다는 군,

Nvidia SDK에서 PN Triangle 이 우선 예제가 될 수 있는데

PN-Triangle

상세모델 그냥 표시한 것

문서에 언급이 없어서 bandwidth 차이가 맞는 건지는 모르겠다

우선 Animation 도 skinning을 사용하여 보여준다

Both displacement map and normal map have been precompiled and stored in .dds files. They are bound to surface tangent space, so this model can be actually skinned and animated while still using the same normal and displacement maps.

그런데,

Since the displacement is computed in respect to limit surface of particular subdivision scheme, displacement map applied for PN-Patch subdivision differs from displacement map that could be applied for, say, Catmull-Clark subdivision. At the time of developing this sample we could not find a tool that could generate displacement map in respect to PN-Patch subdivision, so we had to develop our own tool for that. This sample only includes displacement and normal maps that are output from the tool. The tool itself will probably be released separately in the near future. If you need it urgently, please contact us for that.

결국 PN-Patch를 위한 tool 이 필요하다는 것.

그리고 7년동안 개발이 안됬으니 필요하면 스스로 만들어야 한다는 것이 결론인 듯하다

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